fbpx

Asiakkaidemme mielestä onnistumme – erinomainen NPS ja huippupalautteet

Asiakastyytyväisyys on meille Reforestilla sydämen asia. Olemme olemassa auttaaksemme asiakkaitamme ottamaan askeleita kohti aidosti vaikuttavaa vastuullisuustyötä – ja haluamme tehdä sen tavalla, joka tuntuu asiakkaillemme sujuvalta, ymmärrettävältä ja luotettavalta. Alkuvuonna 2025 toteutettu asiakaskyselymme vahvisti, että olemme oikealla tiellä.

Net Promoter Score (NPS) 76 – erinomainen tulos

Kysyimme asiakkailtamme, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat meitä muille (asteikolla 0–10). Tulokset puhuvat puolestaan: Reforestin NPS on 76, mikä on poikkeuksellisen hyvä tulos asiantuntijapalveluiden kentässä.

NPS eli Net Promoter Score tarkoittaa suositteluindeksiä eli sitä, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yritystä, tuotetta tai palvelua ystävilleen tai kollegoilleen. Korka NPS luku siis tarkoittaa sitä, että asiakkaistamme huomattava osa koki yhteistyön kanssamme niin hyödylliseksi ja miellyttäväksi, että he olisivat valmiita suosittelemaan palvelujamme muillekin.

NPS:n taustalla olevien vastausten keskiarvo oli 9,07 / 10, mikä vahvistaa kokonaiskuvaa erittäin tyytyväisestä asiakaskunnasta.

Rajaukset ja lopputuloksen luotettavuus kohdallaan

Vastuullisuusprojekteissa on tärkeää, että asiakas ymmärtää, mitä projektissa tehdään ja mitä ei – sekä se, että lopputulokset todella kuvaavat kohdettaan oikein. Tässäkin saimme asiakkailta vahvan luottamuksen osoituksen: palautteissa nousi esiin, että projektin tavoitteet ja rajaukset olivat selkeitä, ja lopputulema antoi oikean ja riittävän kuvan käsiteltävästä asiasta.

Tämä kertoo siitä, että prosessimme ovat läpinäkyviä ja lopputulokset vastaavat asiakkaan todellisia tarpeita – ei pelkkää raportointia raportoinnin vuoksi.

Asiantuntemus ja sujuvuus saivat kiitosta

Vastuullisuusprojektit voivat olla monimutkaisia. Siksi on erityisen ilahduttavaa huomata, että asiantuntijoidemme osaaminen arvioitiin keskiarvolla 4,7 / 5. Tämä kertoo, että asiakkaamme kokevat saavansa meiltä juuri sitä tukea ja tietoa, mitä he tarvitsevat vastuullisuustyönsä tueksi.

Myös projektien sujuvuus sai hyvän arvosanan: 4,5 / 5. Tämä on meille tärkeä viesti – osaaminen ei yksin riitä, jos yhteistyö ei ole sujuvaa. Panostamme selkeään viestintään, aikataulussa pysymiseen ja asiakkaan tilanteen ymmärtämiseen.

Reforestin asiantuntijoiden osaaminen sai arvosanaksi 4,73 / 5

Kokonaisuus toimii – ja synnyttää luottamusta

Kysyttäessä projektien kokonaisonnistumista saimme keskiarvoksi 4,6 / 5. Tämä kertoo, että asiakaskokemus ei koostu yksittäisistä onnistumisista vaan koko matka kanssamme koetaan toimivana ja vaikuttavana.

Myös avoin palaute oli erittäin miellyttävää luettavaa. Eräs asiakas tiivisti kokemuksensa näin:

“Reforestin tapa viedä kokonaisuutta eteenpäin sopi meille erittäin hyvin ja työpajat koettiin hyödyllisiksi!”

Avoimen palautteen joukossa oli myös rakentavaa palautetta, jota arvostamme äärimmäisen korkealle. Myös kaikki risut ovat äärimmäisen tervetulleita:

“Projektin aikaista viestintää voisi vielä parantaa..”

Tällainen palaute auttaa meitä hiomaan prosessejamme entistä paremmiksi – ja juuri siihen tämä kysely on tarkoitettu.

Kiitos luottamuksesta

Reforestin tehtävä on tehdä vastuullisuustyöstä ymmärrettävää, vaikuttavaa ja asiakaslähtöistä. Tämä asiakaspalaute osoittaa, että olemme onnistuneet tässä – mutta myös sen, että aina on tilaa parantaa. Otamme saadun palautteen käyttöön kehitystyössämme ja jatkamme kohti vieläkin parempaa asiakaskokemusta.

Lämpimät kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille vastaajille ajastanne ja ajatuksistanne.